• يکشنبه ١٢ آذر ١٤٠٢-١١:٣٦
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٨٠٣١
تشکری هاشمی تذکر داد:5-197

تهران برای معلولان مناسب نیست/ پیاده‌رو خیابان بهشت تبدیل به جهنم شده است

رئیس‌ کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران، ضمن اشاره به وضعیت نامطلوب پیاده رو خیابان بهشت، گفت : متأسفانه در حوزه مناسب سازی برای معلولان، کم کار شده و تهران برای معلولان، مناسب نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و هفتمین  جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز معلولان و اهمیت مناسب سازی شهر برای آنها گفت:  متأسفانه همچنان با مسائل و مشکلات قدیمی درباره معلولان دست و پنجه نرم می‌کنیم و شاهد استمرار وضعیت نامطلوب این قشر جامعه هستیم. 
وی ادامه داد: عدالت اجتماعی سنگ بنای نظام اجتماعی است و برابری دسترسی تمام شهروندان از مصادیق عدالت اجتماعی به شمار می‌رود. اما با این حال شاهد این هستیم که دسترسی لازم برای معلولان ایجاد نشده است. دسترسی به تمامی  خدمات باید در شهرهای دوست‌دار معلولان اجرایی شود. 
تشکری هاشمی با بیان اینکه امکانات و دسترسی معلولان در شهر تهران، مناسب نیست؛ گفت: وضعیت شهر و معابر تهران برای معلولان مناسب نیست. علی رغم آنکه دستورالعمل‌های متعددی طی سال‌های اخیر برای مناسب سازی شهر صادر شده اما کماکان شاهد این هستیم که معابر تهران نه تنها برای معلولان بلکه  برای شهروندان دیگر نیز مناسب نیست. 
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: خیابان بهشت دیگر طعم بهشت ندارد و تبدیل به جهنمی برای معلولان شده است، هنگام تردد از پیاده‌رو این خیابان  با دستک‌ها و اجسام مزاحم بسیاری که در پیاده راه ها قرار دارند؛ مواجه می‌شویم. 
وی با اشاره به شهرهای انسان محور گفت: این شهرها شهروند محور هستند و خدمات و زیرساخت‌های آنها منعطف و متعلق به تمامی شهروندان است. شهرهای انسان محور آموزش‌های شهروندی را مهم تلقی کرده اند و متأسفانه این موضوع در شهرهای ایران کمتر دیده می‌شود. 
تشکری هاشمی با تأکید بر دسترس پذیر بودن شهر، گفت: متأسفانه برای معلولان، کم کار شده است و تا روزی که نگاهمان مناسب کردن معابر برای خودروهای شهر نباشد؛ وضعیت خوب نیست. امیدواریم شهرداری برنامه مناسبی برای ساماندهی معابر شهر باشد.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: